Poznaj naszą historię

Preloader
  • 1897

    1897

    Kluczowa decyzja

    Właściciel majątku Klucze, Ludwik Mauve, rozpoczyna z trzema wspólnikami budowę fabryki papieru. Przyjmuje prostą, ale ambitną strategię: postanawia podbić rynek produktami o najwyższej jakości. Działamy w tym duchu do dziś – macie to na papierze!

  • 1924

    1924

    Międzynarodowe sukcesy

    Wyroby z Klucz otrzymują złoty medal na wystawie w Paryżu. Od kilku lat są już cenione nie tylko w Europie, ale i na świecie. Słyną z wysokiej czystości i starannego wykończenia, co jest zasługą m.in. kunsztu wybitnego papiernika Stanisława Jabłońskiego.

  • 1976

    1976

    Innowacyjna bibułka

    W tym przełomowym dla firmy roku rusza produkcja specjalistycznej – charakteryzującej się miękkością i delikatnością – bibułki, z której wytwarza się m.in. papier toaletowy i chusteczki higieniczne. Sprowadzona w tym celu maszyna uznawana jest za najnowocześniejsze urządzenie tego rodzaju na świecie.

  • 1996

    1996

    Papiery wartościowe

    Głównym akcjonariuszem spółki zostaje firma International Paper, światowy potentat w branży papierniczej. Rozpoczyna się okres intensywnych inwestycji, które ugruntowały pozycję zakładu jako jednego z ważniejszych dostawców papieru na rynku środkowoeuropejskim.

  • 1997

    1997

    Miękki jak aksamit

    W 100. rocznicę istnienia papierni w Kluczach powstaje Velvet, ceniona przez Polaków marka wysokiej jakości chusteczek, a potem całej gamy innych artykułów higienicznych. Zalicza się ona do pionierów rynku w tej branży, zdominowanego wcześniej przez niemarkowe produkty.

  • 2003

    2003

    Nowe inwestycje

    W fabrykę inwestuje korporacja Kimberly-Clark. Międzynarodowy lider w produkcji środków higienicznych wdraża w niej innowacyjne technologie i styl zarządzania, a także uruchamia nowoczesne laboratorium jakości. Zakład produkuje wyroby na potrzeby 10 krajów regionu.

  • 2013

    2013

    Velvet CARE

    Powstaje spółka Velvet CARE z polskim kapitałem, która pozostaje partnerem strategicznym Kimberly-Clark w roli dystrybutora jej wyrobów. Jako firma lokalna, która przez 18 lat zdobyła wiedzę i doświadczenie globalnych koncernów, stale rozwijamy markę Velvet.

  • 2014

    2014

    Miękkość w najczystszej postaci

    Marka Velvet pojawia się w udoskonalonej odsłonie. W trosce o komfort konsumentów stworzyliśmy produkty o jeszcze wyższej jakości i większej miękkości. Są one dostępne w nowej szacie graficznej z misiem polarnym, symbolizującym delikatność, czystość i miękkość…

  • 2015

    2015

    Jeszcze więcej komfortu i świeżości

    Oferta marki Velvet wzbogaciła się o nowe produkty! Z myślą o najmłodszych stworzyliśmy delikatne chusteczki nawilżane dla dzieci, przeznaczone do codziennej pielęgnacji skóry. Dodatkowo uzupełniliśmy nasz asortyment produktowy o miękkie płatki i patyczki kosmetyczne.

  • 2016

    2016

    Rozwijamy się dla Was

    Fabryka zyskuje nowe możliwości produkcyjne dzięki inwestycjom w park maszynowy. Wzbogaciliśmy ofertę ręczników papierowych oraz wprowadziliśmy nowe, innowacyjne formaty chusteczek higienicznych i uniwersalnych: minipaczuszki chusteczek higienicznych oraz nowe kształty opakowań chusteczek uniwersalnych. Jeszcze więcej miękkości i delikatności dla Ciebie i Twoich najbliższych!

  • 2017

    2017

    Mamy co świętować!

    W tym roku świętujemy i to podwójnie. Obchodzimy jubileusz 20-lecia powstania marki Velvet oraz 120-lecia zbudowania zakładów papierniczych w Kluczach. Fabryka założona przez Ludwika Mauvego dała początek naszej historii. Od tego czasu rozwijamy się intensywnie i robimy wszystko, aby dostarczyć naszym klientom produkty najwyższej jakości.

  • 2018

    2018

    Supernowoczesna technologia w fabryce w Kluczach

    Uruchomiliśmy nową maszynę papierniczą, należącą do największych i najnowocześniejszych maszyn pracujących w Europie Środkowo-wschodniej. Dzięki nowej bibułce nasze produkty otrzymały nową jakość.

  • 2020

    2020

    Nowe wyzwania, nowe cele

    Rok 2020 był dla nas rokiem pełnym wyzwań. Musieliśmy zmierzyć się z nową, otaczającą nas rzeczywistością i zaczęliśmy gromadzić zapasy surowców oraz produktów gotowych.

     

    Ekologia jest dla nas jednym z kluczowych zagadnień, dlatego stworzyliśmy Eco Agendę 2025 czyli mapę celów i ambicji, które stawiamy przed naszą organizacją na najbliższe lata. Jej motywem przewodnim jest hasło „Achieve more with less” („Osiągać więcej, zużywać mniej”). Oznacza to, że wciąż chcemy sięgać po więcej, bo rozwój jest jedną z naszych głównych wartości.

     

    W 2020 roku zrealizowaliśmy jeden z kluczowych elementów 5-letniego planu rozwoju, skupiając się na Strategii Velvet CARE 2025. Przejęliśmy 100% udziałów czeskiej spółki Moracell. Jest to jeden z największych producentów papierowych produktów higienicznych z nowoczesnym parkiem maszynowym i infrastrukturą oraz cieszącym się stabilną pozycją na rynku czeskim i słowackim.

     

    Z myślą o naszych Klientach uruchomiliśmy także nową maszynę papierniczą, która jest odpowiedzialna za wysoką jakość produktów.