Skip to main content

Velvet Art partnerem Aukcji z Odwagą 2025 – sztuka, która ma moc pomagania

Marka Velvet Art była partnerem wyjątkowego wydarzenia – Aukcji z Odwagą 2025, organizowanej przez Fundację Razem z Odwagą. W ramach współpracy marka wsparła wydarzenie nie tylko finansowo, ale też przekazała swoje produkty – chusteczki uniwersalne z nowej, artystycznej linii Velvet Art, stworzonej we współpracy z uznanym polskim artystą Pawłem Kowalewskim oraz ręczniki papierowe Velvet Turbo.

Fundacja Razem z Odwagą – przywracanie dzieciństwa

Fundacja Razem z Odwagą, działająca od 2009 roku (wcześniej jako Bátor Tábor Polska), wspiera dzieci po ciężkich chorobach, pomagając im odzyskać radość, odwagę i dzieciństwo. Poprzez programy terapeutyczne, edukacyjne i rekreacyjne, fundacja oferuje bezpłatne zajęcia w szpitalach oraz organizuje obozy miejskie i weekendowe, które pomagają dzieciom wrócić do normalnego życia po długotrwałej hospitalizacji.

Więcej informacji o działalności fundacji można znaleźć na stronie: https://razemzodwaga.pl/

Z sercem dla dzieci. Z pasji do sztuki.

Velvet Art to linia chusteczek higienicznych inspirowana dziełami sztuki współczesnej – a dokładnie twórczością Pawła Kowalewskiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów sztuki konceptualnej.

Obecność produktów Velvet Art podczas każdego etapu Aukcji z Odwagą była więc naturalnym i znaczącym dopełnieniem wydarzenia – które także opierało się na artystycznym wyrazie i sile emocji.

Cztery etapy wspólnego tworzenia i pomagania

  • Warsztaty Co-kreacja – w Muzeum Rzeźby Królikarnia 40 dzieci wzięło udział w dwudniowych warsztatach twórczych, prowadzonych przez znanych artystów: Pawła Kowalewskiego, Agnieszkę Mastalerz, Przemka Dzienisa, Magdę Komar, Karolinę Wiktor i Tymka Borowskiego. Artyści przy wsparciu dzieci tworzyli unikatowe prace, pełne odwagi, marzeń i ekspresji. Dzieła powstały w różnorodnych technikach artystycznych – od instalacji przestrzennych, poprzez kolaże i obiekty ready-made, aż po fotografie inscenizowane, grafiki oraz prace multimedialne z użyciem dźwięku i światła. Każda z prac była efektem wspólnego procesu twórczego, w którym dzieci stały się pełnoprawnymi współautorami artystycznych wizji.
  • Wernisaż i wystawa – efekty Co-kreacji zostały zaprezentowane publicznie w Muzeum Rzeźby Królikarnia, przyciągając około 300 odwiedzających. To tutaj można było doświadczyć prawdziwej mocy dziecięcej wyobraźni i emocji zaklętych w sztuce.
  • Finałowa licytacja w DESA Unicum – prestiżowa aukcja odbyła się w jednej z najważniejszych instytucji rynku sztuki w Polsce. Wszystkie wystawione dzieła zostały sprzedane, a łączna wartość wylicytowanych prac przekroczyła 330 000 zł.

Velvet Art – obecność, która ma znaczenie

Marka Velvet Art towarzyszyła i wspierała uczestników, gości oraz artystów, na każdym etapie projektu – również poprzez obecność linii chusteczek inspirowanych sztuką. Ich funkcjonalność i symbolika stały się częścią opowieści o wrażliwości i sile, która płynie z tworzenia i współdziałania. Chusteczki Velvet ART stały się nie tylko użytecznym dodatkiem, ale i nośnikiem symboliki: delikatności, emocji i piękna codziennych gestów.

Dodatkowo, w trakcie warsztatów wykorzystano również ręczniki papierowe Velvet Turbo, które dzięki swojej wytrzymałości i chłonności pomogły utrzymać porządek podczas twórczych działań, stając się nieocenionym wsparciem w procesie tworzenia.

Razem z Odwagą. Razem dla Dzieci.

Całkowity dochód z aukcji zostanie przeznaczony na programy terapeutyczne, edukacyjne i rozwojowe Fundacji Razem z Odwagą – wspierające dzieci po leczeniu onkologicznym.

W projekt Aukcji z Odwagą 2025 zaangażowało się wiele znanych i cenionych osób ze świata kultury, mediów i Internetu. Ambasadorami wydarzenia byli Maciek Rock i Vanessa Aleksander, a dodatkowe wsparcie i zaproszenia do udziału przesłały Beata Sadowska oraz Marta Żmuda Trzebiatowska . Swoim autorytetem i obecnością wspierali ideę solidarności i odwagi, promując wydarzenie w mediach społecznościowych oraz aktywnie uczestnicząc w działaniach artystycznych i edukacyjnych. Dzięki ich zaangażowaniu, projekt zyskał dodatkowy rozgłos i dotarł do szerszej publiczności.

Prace stworzone przez Pawła Kowalewskiego i Agnieszkę Mastalerz

Wsparcie medialne zapewniła m.in. Telewizja Polsat, która relacjonowała wydarzenie poprzez wejścia na żywo w programie śniadaniowym Halo tu Polsat, prosto z warsztatów Co-kreacja w Muzeum Rzeźby Królikarnia. Dzięki obecności mediów i zaangażowaniu znanych twarzy, projekt zyskał ogólnopolski rozgłos i jeszcze większą moc oddziaływania. Dodatkowo, projekt został zauważony przez prestiżowe media – artykuł poświęcony inicjatywie ukazał się w magazynie Vogue Polska, podkreślając wyjątkowy charakter i społeczną wartość Aukcji z Odwagą.

Marka Velvet Art z dumą wspiera działania, które łączą estetykę z empatią, sztukę z misją, a partnerstwo z realną pomocą.


Velvet Art – Sztuka na wyciągnięcie ręki.

Zobacz wybrane prace przekazane na Aukcję z Odwagą oraz prace stworzone we współpracy z dziećmi.